5 weken verder - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Marije Semplonius - WaarBenJij.nu 5 weken verder - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Marije Semplonius - WaarBenJij.nu

5 weken verder

Door: Sempie

Blijf op de hoogte en volg Marije

20 Maart 2014 | Australië, Surfers Paradise

G'day mates,

Voor iedereen die gespannen op mijn blog heeft zitten wachten. Daar issie dan!! Mijn eerste vanuit Australie en gelijk ook mijn langste en saaiste blog tot nu toe. Waarom saai? Hoor ik jullie denken. Ja saai, niet dat hier weinig te beleven is, maar ik wilde graag iedereen even op de hoogte van mijn plannen brengen, aangezien er een hoop is veranderd.

5 weken geleden ben ik aangekomen in Sydney. Hier ben ik 5 dagen gebleven. Ik heb veel gezien zoals het opra house en nog veel meer dingen waarvan ik nu al niet meer weet wat. Na Sydney ben ik naar de stad Brisbane gevlogen waar ik eigenlijk zou gaan studeren. Toen ik in de stad aankwam had ik er geen goed gevoel bij. De studie bleek nog duurder dan ik dacht (denk aan gooische bedragen), ik had meer heimwee dan ik vantevoren had gedacht (vooral naar de aap die ik achter heb gelaten in Nederland) (ook naar de rest hoor voor de genen die zich nu gekwetst voelen), de stad was niet zo leuk vergeleken met andere plaatsen in Aussie etc. etc. Toen heb ik besloten om gewoon te gaan reizen, ik bedoel ik ben hier nu toch en de binnenkant van een klaslokaal is hier niet veel bijzonderder dan in Nederland. Die keuze was niet zo lastig, aangezien mijn plannen van te voren helemaal niet vast lagen en ik wist dat er van alles zou kunnen veranderen.

Na een (veel te lange) week in brisbane ben ik naar Coffs Harbor, een stukje terug naar het zuiden gegaan. Eigenlijk wilde ik zwart werken, aangezien ik door het gedoe met school nu niet het juiste visa heb om te mogen werken, maar ik heb dit niet gedaan. Daarom ga ik er ook vanuit dat ik dit wel gewoon op internet mag zetten, want ik heb feitelijk niks fout gedaan en anders: ik ontken alles. Helaas is het vinden van werk moeilijker dan verteld word door alle vrolijke backpackers die geluk hebben gehad met het vinden van een baan. En aangezien ik alleen zwart zou kunnen werken is dat al helemaal een onbegonnen zaak. De enige optie op werk was besjes plukken, leuk, besjes, leuk werken in de zon, 8 uur lang, tussen de schreeuwende aziaten (niet dat ik een hekel aan aziaten heb, maar zodra er geschreeuwd word is de liefde voor mij gauw over). Nee niet zo leuk dus, werken voor ongeveer 35 euro per dag terwijl de meeste mensen dat hier in 2 of 3 uur verdienen. Dus weinig kans op werk over.

Het koste me wel moeite, maar hier heb ik me maar bij neergelegd. Ik heb besloten om hier dus korter te blijven en alleen te reizen. Dit komt ook omdat ik hier de keuze heb gemaakt om weer te gaan studeren als ik terug ben in Nederland. Dat gereis is ontzettend leuk, maarja daar heb je weinig aan voor de toekomst. Dus dan maar weer de schoolbanken in. Ik heb een keuze gemaakt, helemaal eindelijk blij. Tegenslag nummero ikbendetelinmiddelskwijt. Ik moet terug zijn op 14 april, geen uitzondering mogelijk. Poverdorie.

Heel jammer. Ik was hier liever 3 maanden gebleven, net iets meer tijd om alles te zien en gewoon zelf kunnen bepalen waneer ik terug kom. Maar helaas pindakaas. Soms heb je het niet voor het zeggen. Dus mijn nieuwe plannen? Doen wat mijn visum zegt, ik ben hier als toerist, dan zal ik me verdorie ook als een toerist gedragen. Ik ga de korte tijd die ik over heb voluit benutten en hier gaan genieten. Wel een voordeel van dat ik hier maar 2 maanden ben is dat ik meer geld kan besteden. Anders zou ik de hele tijdop water en brood moeten leven en verder niks kunnen doen, nu kan ik tenminste genieten van mijn reis hier en daarom ben je op reis toch? Laten we maar zo zeggen liever 2 super maanden dan 5 maanden zuinigheid.

Dus met dat toeristengedoe ben ik ongeveer 2 weken geleden begonnen. Ik heb nog een paar leuke dagen in Coffs Harbor gehad, waar ik veel heb gesurft. Superleuk, maar helaas weer iets waar ik geen talent voor blijk te hebben. Toch heb ik dit heel vaak gedaan, want het is echt geweldig, en ik word er steeds beter (lees steeds minder slecht) in.

Ik heb besloten om in de tijd die ik over heb de hele oostkust af te reizen. Dit is de reis die de meeste mensen hier maken. Aan de oostkust is het meeste te beleven. Er zijn trouwens ontzettend veel mensen die hier maar 2/ 3 maanden blijven. Eigenlijk heb je meer ook niet nodig voor de oostkust, alleen blijven de meeste backpackers halverwege ergens hangen om te werken.

De stop na Coffs Harbor was Byron Bay. De leukste plaatst tot nu toe. Een stad met allemaal hippies, boeken over meditatie en backpackers. Hier heb ik weer gesurft, ik heb de zon zien opkomen vanaf het meest oosterlijke punt van Australie, ik heb geprobeerd dolfijnen te spotten, maar die bitches lieten zich natuurlijk weer niet zien en ik heb nog veel meer dingen gedaan.

In Coffs Harbor (ja sorry mijn chronologische volgorde klopt niet helemaal). Heb ik Tom, een Nederlandse jongen ontmoet.Met deze jongen ben ik nu nogsteeds samen aan het reizen. Op dit moment zijn we aan het couchsurfen in Surfers Paradise (die 2 dingen hebben overigens niks met elkaar te maken, ook al zou je het ook wel denken door het woord surfen). Wat is couchsurfen Marije?? Hoor ik jullie weer denken. Couchsurfen is kort samengevat gratis bij vreemden slapen en profiteren van gratis eten etc. Helaas is het niet zo simpel als het klinkt. Via een site (iets met couchsurfing.com ofzo, erg logisch) kun je opzoek naar slaapplaatsen. Helaas is dit erg populair en dus vaak niet mogelijk. Wij hadden wel het geluk dat wij superaardige mensen hebben gevonden. Ze wonen in een hotel aan het strand. Deze mensen willen zelf ook graag reizen en couchsurfen, dus vandaar dat ze zelf ook hun huis beschikbaar hebben gesteld voor reizigers.
Het was aan het begin wel een beetje raar om zo bij vreemden in huis te zijn, maar de meeste Australiers zijn superaardige mensen. Ik voelde me eigenlijk al meteen thuis.

We blijven hier waarschijnlijk 2 nachten en dan ga ik verder met mijn reis naar Cairns (mijn eindpunt). Wat Tom gaat doen is nog niet zeker, hij ziet gewoon wat er op zijn pad komt. Iedereen leeft hier eigenlijk zo relaxed en zonder strakke planning. Ik helaas wel, want ik heb weinig tijd over, maar gelukkig genoeg om veel leuke dingen te doen.
Na Surfers Paradise heb ik veel leuke activiteiten op de planning staan, zoals kayakken en kamperen in de jungle, een paar nachten kamperen op Fraser Island, zeilen bij de Withsunday islands, snorkelen, duiken en nog veel meer dingen, maar ik zal nog maar niet alles zeggen want daar ga ik jullie later jaloers mee maken.

Nou dit vind ik wel lang genoeg voor vandaag. Voor alle mensen die ook echt mijn hele blog hebben gelezen, bravo. Dat had ik zelf waarschijnlijk niet volgehouden.

Ik zal proberen snel weer eens wat te plaatsen, dan minder lang en saai. Ik ga in iedergeval genieten van de tijd die ik hier nog te gaan heb. Hoelang je ook blijft een mooie reis is eigenlijk altijd te kort, maar dat betekend dus wel dat dit een supermooie reis is. Stay positive :)

See ya

  • 20 Maart 2014 - 11:52

    Michel:

    Super hoor! En toch loopt het anders dan je in gedachten had, maar inderdaad stay positive, ook dit andere pad in je leven gaat je weer wat opleveren ( een andere keuze dan van te voren geplant is ook een keuze, beter dan blijven hangen in iets waar je je niet fijn bij voelt) misschien is het nu allemaal nog wat onzeker om te zien wat deze keuze je gaat brengen, maar ik geloof dat dat wel goed gaat komen. Geniet van de tijd die je daar hebt, dat pakt niemand je meer af , stoer dat je het gedaan hebt!

  • 20 Maart 2014 - 12:52

    Marije:

    Meid, wat super stoer dat je toch gebleven bent. Ik ben ontzettend trots op jou! Geniet van de mooie momenten en mooie dagen die nog komen. Hou ons wel op de hoogte! Ik wens je heel veel plezier de rest van je reis! Geniet en onthoud: Travel is the only thing you buy, that makes you richer!

    Dikke kus, Marije

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Surfers Paradise

Marije

Love to Travel, meet new people, explore the world, Swim in every river and dance trough life. Carpe Diem

Actief sinds 13 Maart 2012
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 13445

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 10 April 2014

Backpacking in Aussie

05 Mei 2012 - 17 Juli 2012

Stage in Rwanda

Landen bezocht: