Selfies met kangaroes - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Marije Semplonius - WaarBenJij.nu Selfies met kangaroes - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Marije Semplonius - WaarBenJij.nu

Selfies met kangaroes

Door: Sempie

Blijf op de hoogte en volg Marije

01 April 2014 | Australië, Rainbow Beach

Yooo Leute,

Even een update. Wat heb ik de afgelopen tijd allemaal gedaan?
Vorige week ben ik vanuit Surfers Paradise doorgereisd naar Noosa. Vanuit daar ben ik een dag naar de Australia Zoo (the home of the Crocodile Hunter) geweest. Samen met een meisje dat ik de vorige dag heb ontmoet. Erg grappig, contact maken gaat hier zo makkelijk. Zo zit je naast iemand in de bus, zo ga je samen naar de dierentuin. De hele dierentuin stond in het teken van de Crocodile Hunter Steve Irwin, ook al is hij dood, de dierentuin is nogsteeds van de familie. Het mooiste was de Wild Life animalshow waarin: (natuurlijk) veel beelden van Steve vertoond werden, krokodillen, roofvogels, slagen en ga zo maar door te zien was.Verder hebben we de hele dag een beetje door de dierentuin gelopen, selfies met kangaroes gemaakt en koala's geknuffeld.

Daarna heb ik 3 nachten gekampeerd bushbush. Ik kan er wel veel over vertellen, maar zo spetterend was dat niet. Naja spetterend was het wel, want het regende. En jullie hebben allemaal prachtig weer in nederland. Niet eerlijk. Voor de rest stelde het weinig voor, erg leuke groep mensen, dus 3 dagen lang geouwehoerd, maar moet zeggen dat ik erg blij was om gewoon weer in een bed te kunnen slapen en mijn spullen eindelijk te kunnen drogen.

Nu zit ik op Rainbow beach. Ik heb net 4wheel drive tour op Fraser Island achter de rug en ben nu even aan het bijkomen. We hebben 3 dagen lang rondgetourd op het eiland. We hebben het op Fraser echt getroffen met het weer. Het heeft tot aan de ochtend van ons vertrek non -stop geregend en op het moment dat we op het eiland aankwamen was het droog en het is drooggebleven totdat we gister aankwamen op rainbow beach. Echt geluk.

De eerste dag zijn we naar Lake Wabby geweest. Het meer lag aan de rand van het bos en aan de andere kant van het meer was een grote zandvlakte. In dit meer zwommen allemaal van die kleine visjes die je in de spa hebt (die vissen die je dode huidcellen opeten, klinkt vies, maar denk dat iedereen wel weet wat ik bedoel). Als je rustig bleef zitten kwammen ze op je af gezwommen. En daar zit je dan, op een eiland, in een meer met allemaal vissen die aan je benen knagen.
De volgende dag zijn we naar de Champagne pools geweest, dit zijn open plekken in de rotsen waar het water vanuit de zee naar binnen stroomt. Het water is warmer dan de zee, omdat het niet zo diep is. Bij elke golf vanuit de zee slaat er weer bruisend water over de rotsen heen, vandaar dat ze ook de Champagne pools heten. Verder zijn we die dag nog naar een lookout geweest, waar we zeeschildpadden hebben gezien. De haaien en dolfijnen hadden we helaas net gemist, maar daar zal vast nog wel een kans voor komen. Op het einde van de dag zijn we naar een rivier geweest, waar je je met de stroming mee naar beneden kon laten drijven. Je moet je geen spectaculaire glijbaan voorstellen, maar het was wel erg leuk.
De laatste dag zijn we naar Lake Mackenzie geweest. Een meer midden in het bos met prachtig helder blauw water en wit zand. Er wordt gezegd dat je er je haar mee kunt wassen en je tanden mee kunt poetsen, maar ik kan uit ervaring vertellen dat dat niet zo'n goed plan is. Ben niet zo zeker of mijn haar er echt schoner van is geworden en de smaak is ook niet zo lekker.

Straks ga ik weer door naar Airlie beach, vanaf daar ga ik zeilen bij de withsunday Islands. Het tempo zit er behoorlijk in, want de tijd vliegt. Maar ik weet dat ik de juiste keuze heb gemaakt en dat thuiskomen niet betekend dat het reizen voorbij is. Life is one big travel and you should enjoy every day, no matter where you are.

Ik hou jullie op de hoogte

Tot snel peeps

  • 01 April 2014 - 13:40

    Suze:

    wat een belevenissen allemaal maar vanochtend kwam iemand mij brood brengen die wel heel erg in de wolken was en mij vertelde dat je 11 april weer richting huis ging maar marije dit heb je toch maar gedaan en meegemaakt see you

  • 02 April 2014 - 09:18

    Rosa Van Tricht:

    Hallo Marije,

    Wat leuk om te lezen dat je nu zo geniet in Australië,ik ben daar in 2001 met Wim geweest vor 6 weken,we zijn toen ook naar Fraser Island en de Whitsundays eilanden geweest. Gaan jullie ook nog snorkelen in het Great Barrier Rif?
    Nog veel plezier en ik ben ook wel benieuwd wat je gedaan hebt vanaf juli 2013. Hoe was het als au pair in Italië?
    groeten,Rosa

  • 04 April 2014 - 05:21

    Marije:

    Heey Suze, wat een leuk berichtje. Klopt hij is erg blij ja, en ik natuurlijk ook. Maak het thuiskomen stukken leuker. Tot snel!! :)

    Hoi Rosa, wat leuk dat u mijn blog nogsteeds leest. Ja klopt. Over 2 dagen ga ik snorkelen en duiken in Cairns. Heb ik heel veel zin in. Het schijnt dat het reef daar nog veel mooier is dan bij de Whitsundays. Ben benieuwd. Het Aupairgedoe ging helaas niet helemaal zoals gepland (geen leuke familie, lang verhaal). Daarna heb ik gewerkt om te sparen voor Australie. En over en weekje ga ik weer terug naar Nederland waar ik (hopelijk) na de vakantie met de studie docent theater in leeuwarden kan beginnen.
    Hoe is het met u en uw plannen voor de wereldreis??

    Groetjes Marije

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Marije

Love to Travel, meet new people, explore the world, Swim in every river and dance trough life. Carpe Diem

Actief sinds 13 Maart 2012
Verslag gelezen: 1773
Totaal aantal bezoekers 13447

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 10 April 2014

Backpacking in Aussie

05 Mei 2012 - 17 Juli 2012

Stage in Rwanda

Landen bezocht: